Všeobecné obchodné podmienky

Internetového obchodu zozlata.sk

  1. Úvodné ustanovenia a Vymedzenie pojmov

1. Týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami (ďalej aj “VOP“) sa riadia právne vzťahy medzi spoločnosťou obchodné meno: Adino s.r.o.
sídlo: Štefánikova 18/545, Štrba 059 38, Slovenská republikaZapísaná v registry Okresného súdu Prešov, Oddiel Sro, Vložka číslo 29936/P
IČO: 47 591 056 DIČ: 2023984897IČ DPH: SK2023984897
Bankový účet: SK9009000000005051803391
Konateľ: Bc. Radovan Blaško  – v mene spoločnosti koná samostatne
(ďalej aj “Predávajúci”) a každou osobou, ktorá je kupujúcim tovaru, alebo služieb ponúkaného Predávajúcim v Internetovom obchode Predávajúceho.
1.1. Kontakt na predávajúceho je:  Adino s.r.o., Štefánikova 18/545, Štrba 059 38, Slovenská republika Email: info@zozlata.sk tel.č.: 00421 52 77 21 175

  1. Predávajúci je súčasne prevádzkovateľom elektronického systému prostredníctvom ktorého prevádzkuje internetový obchod na doméne s názvom https://www.zozlata.sk/ (ďalej aj “Internetový obchod“). Predávajúci je zároveň prevádzkovateľom aj domén radovanblasko.sk, radovanblasko.com, ktoré sú presmerované na internetový obchod predávajúceho.
  1. Dodávateľom tovarov a služieb ponúkaných v Internetovom obchode je Predávajúci.
  2. Kupujúcim je každá osoba (fyzická osoba alebo právnická osoba), ktorá vyplnila a odoslala objednávku prostredníctvom Internetového obchodu Predávajúceho, a ktorá obdržala emailové oznámenie o prijatí objednávky.

4.1 Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní kúpnej zmluvy podľa týchto VOP nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti.

  1. Produky sú tovary alebo služby, ktoré sú určené k predaju a zároveň sú zverejnené v Internetovom obchode predávajúceho.
  2. Príslušným orgánom vykonávajúci dozor nad zákonnosťou v oblasti ochrany spotrebiľa je:

 

Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie so sídlom v Prešove pre Prešovský kaj
Obrancov mieru 6
080 01  Prešov
Slovenská republika
Kontakt:  tel. č.: 051 / 772 15 97
e-mail: po@soi.sk

 

  1. V prípade akýchkoľvek sťažností, alebo podnetov, tie Kupujúci môže adresovať aj priamo Predávajúcemu, pričom odporúčame Kupujúcim, aby na zasielanie sťažností a podnetov predávajúcemu využili emailovú adresu predávajúceho: info@zozlata.sk Akákoľvek sťažnosť bude posúdená a vybavená do 10 pracovných dní v súlade s právnym poriadkom Slovenskej republiky. Pričom o jej vybavení informujeme spotrebiteľa rovnakou formou, akou spotrebiteľ sťažnosť, alebo podnet Predávajúcemu doručil.

 

  1. Objednávka produktu – uzatvorenie kúpnej zmluvy

 

  1. Návrhom na uzatvorenie kúpnej zmluvy zo strany kupujúceho, je objednávka produktov realizovaná prostredníctvom elektronického objednávkového formulára v Internetovom obchode Predávajúceho. V prípade úhrady produktov pred ich doručením Kupujúcemu, kúpna cena sa považuje za uhradenú dňom pripísania peňažných prostriedkov na účet Predávajúceho.
  2. K akceptácii objednávky produktov zo strany Predávajúceho, a teda k uzatvoreniu kúpnej zmluvy dochádza na základe písomného potvrdenia (elektronicky) zo strany Predávajúceho. V prípade ak objednávka kupujúceho individualizovaná podľa pokynov kupujúceho, predávajúci informuje kupujúceho o cene tovaru. V tomto prípade sa kúpno-predajná zmluva považuje za uzatvorenú momentom akceptácie cenovej ponuky predávajúceho zo strany kupujúceho.
  3. Kúpna zmluva sa uzatvára na dobu určitú a zaniká splnením záväzkov Predávajúceho a Kupujúceho.
  4. Kúpna zmluva môže zaniknúť aj dohodou zmluvných strán, odstúpením prípadne jej výpovedaním.

III. Kúpna cena a platobné podmienky

 

  1. Cena tovarov a služieb objednávaných prostredníctvom Internetového obchodu (ďalej len „kúpna cena“) je uvedená samostatne pre každý produkt a je platná v momente vytvorenia objednávky Kupujúcim.

 

  1. Základným platidlom je mena euro.
  2. Kúpna cena tovarov a služieb je uvedená vrátane DPH, pričom je zreteľne uvedená v Internetovom obchode. Odoslaním objednávky Kupujúci uvedené kúpne ceny akceptuje.
  3. Kúpna cena produktov v prípade obrúčok je určená pri štandardnej veľkosti dámska 50 a pánska 60. V prípade ak si zákazník zvolí inú veľkosť tovarov, kúpna cena bude predávajúcim oznámená kupujúcemu po vytvorení špecifickej individualizovanej objednávky.
  4. V kúpnej cene tovaru nie sú zahrnuté náklady na balné a dopravné, ani iné náklady súvisiace s dodaním produktov.
  5. V prípade individuálnej úpravy tovarov podľa pokynov kupujúceho, je predávajúci oprávnený navýšiť cenu oproti cene, ktorá bola zo strany kupujúceho akceptovaná pred uzatvorením kúpno-prdajnej zmluvy. Predávajúci je povinný o tejto skutočnosti bezodkladne informovať kupujúceho. Kupujúci je oprávnený v prípade ak nastanú tieto skutočnosti od zmluvy odstúpiť a to v lehote 3 dní odo dňa oznámenia navýšenia ceny zo strany predávajúceho.
  6. Spôsoby platby
  7. Za tovar a služby v Internetovom obchode Predávajúceho môžete platiť týmito spôsobmi:

1.1 platba na základe zálohovej faktúry – vopred, momentum zaplatenia objednávky sa považuje moment pripísania finančných prostriedkov na účet predávajúceho.

1.1.1 v prípade tovarov na objednávku, alebo zákazku tzn. tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa je potrebné k uzatvoreniu kúpno-predajnej zmluvy uhradiť 50% zálohovej faktúry vopred na bankový účet predávajúceho.

1.1.2 V prípade ak nenastanú skutočnosti uvedené v bode 1.1.1, čl. IV tejto Zmluvy v lehote 5 dní odo dňa potvrdenia objednávky. Objednávka sa považuje za neplatnú.

1.2 Platba v hotovosti osobne v predajniach predávajúceho.

  1. Dodanie produktov

1.Tovar je zvyčajne expedovaný najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uzatvorenie kúpno-predajnej zmluvy. V prípade ak ste si zvolili ako spôsob platby, platbu vopred na účet predávajúceho, tovar zvyčajne expedujeme najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa pripísania kúpnej ceny na účet predávajúceho. V prípade ak tovar nie je na sklade predávajúceho, prípadne sa vyskytli iné objektívne skutočnosti znemožňujúce dodanie tovaru, predávajúci sa zaväzuje dodať tovar  najneskôr do 2 týždňov odo dňa potvrdenia objednávky Predávajúcim.

1.1. V prípade tovarov na objednávku (najmä obrúčky), alebo zákazku tzn. tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa je zvyčajná doba dodania tovaru 4 týždne podľa množstva objednávok odo dňa pripísania kúpnej ceny v sume 50% zálohovej faktúry  na účet predávajúceho. Predávajúci sa zaväzuje dodať tovar uvedený v bode 1.1 čl. V, najneskôr do 6 týždňov odo dňa pripísania kúpnej ceny v sume 50% celkovej ceny tovaru na účet predávajúceho.

1.1.1 V prípade ak si kupujúci zvolí v procese objednávania tovaru presný datum doručenia tovaru, kúpno-predajná zmluva sa považuje za uzatvorenú, až po potvrdení zo strany predávajúceho. V prípade určenia presného dátumu dodania tovaru predávajúci kontaktuje kupujúceho s cieľom zabezpečenia dodávaného tovaru v termíne určenom kupujúcim.

1.1.2 .Predávajúci je povinný dodať produkty kupujúcemu v objednanom množstve a kvalite spolu s daňovými dokladmi, ktoré sa vzťahujú k objednávke, a inými dokladmi, ak existujú a sú typické pre dané produkty prípadne služby.

  1. Ak predávajúci nemôže kupujúcemu objednaný produkt dodať, a to napriek skutočnosti, že došlo k uzatvoreniu kúpnej zmluvy, je povinný o tom bezodkladne informovať kupujúceho a do 15 dní mu vrátiť zaplatenú kúpnu cenu za produkt, ak sa zmluvné strany nedohodnú na náhradnom plnení. Vrátením zaplatenej kúpnej ceny zmluvný vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim automaticky zaniká.

2.1 Predávajúci v zmysle čl. V bod 2 vráti kupujúcemu zaplatenú kúpnu cenu rovnakou formou akou platil Kupujúci. Zmena formy vrátenia kúpnej ceny je možná len so súhlasom Kupujúceho.

  1. Miestom dodania objednaného produktu je adresa uvedená kupujúcim v objednávke.
  2. Dodanie produktu predávajúci uskutoční vlastnými prostriedkami k rukám kupujúceho (alebo kupujúcim písomne splnomocnenej osobe na prevzatie produktu), alebo prostredníctvom tretích osôb (prepravných a zásielkových spoločností).
  3. Dodanie produktu je uskutočnené jeho odovzdaním Kupujúcemu (alebo kupujúcim písomne splnomocnenej osobe na prevzatie produktu).
  4. Predávajúci môže zaslať tovar ktorý je okamžite dostupný kupujúcemu a zvyšnú časť objednávky doručí dodatočne v zákonnej lehote, avšak za predpokladu, že kupujúcemu nebude účtované žiadne dodatočné poštovné, okrem toho, ktoré bolo započítane v objednávke.
  5. V pripade, že tovar dodaný kupujúcemu má veľkosť, ktorá mu nevyhovuje. Kupujúci má právo na bezplatnú úpravu veľkosti, v prípade ak veľkosť tovaru bola meraná a odporučená v showroomoch, tkoré prevádzkuje predávajúci v mestách Liptovský Mikuláš a Poprad.
  6. Právo v zmysle čl. V bod 7 je možné uplatniť v prípade úpravy veľkosti o jedno číslo veľkosti.
  7. Prevzatie produktu
  8. Nebezpečenstvo poškodenia produktu a zodpovednosť za škodu na produkte prechádza na kujúceho jeho prevzatím, pričom nezáleží na tom, či kupujúci prevezme produkt osobne alebo prostredníctvom poverenej/splnomocnenej osoby.
  9. Vlastnícke právo prechádza z predávajúceho na kupujúceho momentom doručenia tovaru, aelbo služby.

2.1 Kupujúci má právo neprevziať dodanú vec od dopravcu pokiaľ je dodaná vec iného typu alebo v prípadoch:

  1. a) dodania veci, ktorá je v rozpore s uzavretou kúpnou zmluvou (inej alebo poškodenej veci),
  2. b) dodania veci v poškodenom obale alebo,
  3. c) dodaní veci bez príslušných dokladov.

2.2 Pokiaľ dôjde k dodaniu veci kupujúcemu podľa písm. a) bodu 2.1 tohto článku, má kupujúci právo na to, aby mu predávajúci bezplatne a bez zbytočného odkladu dodal vec v súlade s dohodnutými podmienkami v kúpnej zmluve, a to buď výmenou veci alebo jej opravou. Ak nie je takýto postup možný, má právo kupujúci požadovať zľavu z kúpnej ceny alebo od zmluvy odstúpiť.

2.3 Kupujúci je povinný Predávajúcemu uhradiť dodaný tovar alebo službu riadne a včas.

  1. Predávajúci upozorňuje spotrebiteľa, ktorý si neprevezme objednaný tovar, že škodu predávajúceho spočívajúcu vo vynaložených nákladoch na prepravu si od spotrebiteľa uplatní súdnou cestou.
  2. Predávajúci upozorňuje spotrebiteľa, že v prípade opakovaného doručovania objednaného tovaru z dôvodu neprevzatia na strane spotrebiteľa, si Predávajúci u Kupujúceho uplatní náhradu nákladov spočívajúcich v opätovnom doručovaní zakúpeného tovaru
  3. V prípade ak si Kupujúci bez riadneho dôvodu neprevezme tovar objednaný na mieru podľa pokynov Kupujúceho. Kupujúci stráca nárok na vrátenie ním uhradenej zálohy na účet Predávajúceho. Zároveň Predávajúci upozorňuje Kupujúceho, že škodu predávajúceho spočívajúcu vo vynaložených nákladoch k výrobe tovaru/ov si od spotrebiteľa uplatní súdnou cestou.

VII. Prepravné – spôsoby dopravy produtkov a cena za ich dopravu 

 

  1. Prepravné náklady predávajúceho nie sú zahrnuté v kúpnej cene produktu. Tieto budú vyčíslené v automaticky vygenerovanej faktúre, alebo v cenovej ponuke zaslanej emailom, prípadne budú uvedené pri vypĺňaní objednávkového formulára na Internetovej stránke Predávajúceho a kupujúci sa zaväzuje uhradiť ich spolu s kúpnou cenou. Prepravné náklady nie sú účtované v prípade prevzatia tovaru osobne v sídle predávajúceho.
  2. Spôsoby dopravy a cena za dopravu objednaných produktov.

2.1 Cena za dopravu prostredníctvom Slovenkej pošty – formou poistený list

2.1.1 Pri nákupe do 100 Eur s DPH – 3 Eur s DPH

2.1.2 Pri nákupe nad 100 Eur s DPH – bezplatne

VIII. Odstúpenie kupujúceho od kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu

Upozorňujeme spotrebiteľa, že v prípade objednávky tovaru vyhotoveného na objednávku či na zákazku (tovar zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa), napríklad prstene vyrobené na mieru, alebo podľa špecifických požiadaviek, spotrebiteľ nemá v zmysle §7 ods. 6 písm. a) až l) zákona č. 102/2014. Z.z.. právo na odstúpenie od zmluvy bez uvedenia dôvodu.

  1. Spotrebiteľ je oprávnený bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy do 14 kalendárnych  dní odo dňa prevzatia tovaru, ak si predávajúci riadne a včas splnil informačné povinnosti podľa § 12 zák. č. 102/2014 Z.z..  Ak splnil predávajúci tieto informačné povinnosti  dodatočne, je spotrebiteľ oprávnený odstúpiť od zmluvy do 14 Kalendárnych dní odo dňa, keď predávajúci dodatočne splnil informačné povinnosť, najneskôr však do 12 mesiacov od začatia plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy , lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa , keď predávajúci splnil informačnú povinnosť . Ak predávajúci neposkytol spotrebiteľovi poučenie o práve odstúpiť  od zmluvy ani v dodatočnej lehote podľa predchádzajúceho , lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 12 mesiacoch a 14 dňoch odo dňa začatia plynutia zákonnej lehoty na odstúpenie od zmluvy .

 

2. Spotrebiteľ je povinný, ak toto právo chce využiť, odstúpenie od kúpnej zmluvy oznámiť najneskôr v posledný deň určenej lehoty Predávajúcemu, alebo toto odstúpenie odovzdať na poštovú prepravu najneskôr v posledný deň lehoty na adresu predávajúceho, alebo na alternatívnu adresu ktorá je: Adino s.r.o., Nám. sv. Egídia 60, 058 01 Poprad, Slovenská republika Email: info@zozlata.sk tel.č.: 00421 52 77 21 175.  Spotrebiteľ je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť alebo ho odovzdať predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. To neplatí, ak predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby. Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty. (§10 ods. 1 zákona č. 102/2014 Z. z.).

  1. Odstúpenie od kúpnej zmluvy možno u predávajúceho uplatniť v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči (napr. e-mail). Uplatnenie odstúpenia od zmluvy je možné uskutočniť aj prostredníctvom Formulára na odstúpenie od zmluvy, ktorý je sprístupnený na webovej stránke predávajúceho. Spotrebiteľ je oprávenný od zmluvy odstúpiť aj ústne a to najmä jednoznačne formulovaným vyhlásením spotrebiteľa vyjadrujúce jeho vôľu odstúpiť od zmluvy. Odporúčame spotrebiteľovi aby v odstúpení od zmluvy uviedol číslo objednávky, dátum nákupu, druh od akého tovaru odstupuje, meno a priezvisko, adresu a prípade aj číslo účtu, na ktorý mu budú vrátené všetky platby, ktoré poskytol predávajúcemu z odstupujúcej zmluvy, ak sa rozhodne, že si žiada zaslať platbu za tovar na ním uvedené číslo účtu. V opačnom prípade predávajúci vráti spotrebiteľovi platbu za tovar rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri svojej platbe.
  2. Odstúpením od zmluvy sú si zmluvné strany povinné vrátiť navzájom poskytnuté plnenia. Spotrebiteľ zodpovedá len za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. Spotrebiteľ nezodpovedá za zníženie hodnoty tovaru v prípade, ak nebol predávajúcim informovaný o možnosti odstúpiť od zmluvy, podmienkach, lehote a postupe pri uplatňovaní práva na odstúpenie. Ak hodnota tovaru bola znížená v dôsledku zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru (napr. tovaru bude poškodený). Spotrebiteľ zodpovedá predávajúcemu za takto vzniknutú škodu. Za zaobchádzanie s tovarom nad rámec zistenia vlastností a funkčnosti tovaru bude považované najmä použitie tovaru vo väčšej miere, než aká je potrebná na zistenie povahy, charakteristík a funkčnosti tovaru. Za zníženie hodnoty tovaru budú rovnako považované predovšetkým opodstatnené výdavky na uvedenie výrobku do predošlého stavu.
  3. Môžete využiť formulár odstúpenia od kúpnej zmluvy. Uvedený formulár je voľne prístupny k nahliadnutiu aj stiahnutiu na internetovej stránke predávajúceho.
  4. Ak spotrebiteľ od zmluvy odstúpi v zmysle zákona č.102/2014 Z.z., znáša náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu podľa § 10 ods. 3 zákona č. 102/2014 Z.z., a ak odstúpi od zmluvy uzavretej na diaľku, aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty, To neplatí, ak predávajúci súhlasil, že ich bude znášať sám, alebo ak si nesplnil povinnosť podľa § 3 ods. 1 písm. i). zákona č. 102/2014 Z.z.
  5. Prevádzkovateľ e-shopu vráti zaplatené plnenie za tovar / službu vrátane nákladov na dopravu zmysle ust. §9 ods. 3) zákona č. 102/2014 Z.z., ako i nákladov preukázateľne vynaložených na objednanie tovaru do 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia od zmluvy.
  6. Predávajúci nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim.
  7. Zásielky poslané v prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy ako dobierka nebudú z našej strany prevzaté. Kupujúcim odporúčame zasielať zásielky doporučene.

 

  1. Právo na odstúpenie od zmluvy sa neuplatňuje pre tovary a služby, ktoré sú vymedzené v §7 ods. 6 písm. a) až l) zákona č. 102/2014. Z.z..

Konkrétne

-tovar vyhotovený na objednávku či na zákazku (tovar zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa),

-tovar, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze (potraviny, zákusky, torty),

-tovar uzavretý v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený (spodné prádlo, sterilné balenia a pod.),

-rozbalené CD, DVD, počítačové hry (predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov, kníh alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak spotrebiteľ tento obal rozbalil),

-noviny, časopisy a nezabalené knihy (predaj periodickej tlače s výnimkou predaja na základe dohody o predplatnom a predaj kníh nedodávaných v ochrannom obale),

-tzv. digitálny download – poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy,

-predaj tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,

-predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,

-preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času a podľa ktorej sa predávajúci zaväzuje poskytnúť tieto služby v dohodnutom čase alebo v dohodnutej lehote,

-vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré spotrebiteľ výslovne požiadal predávajúceho (to neplatí pre zmluvy o službách a zmluvy, ktorých predmetom je predaj iného tovaru ako náhradných dielov potrebných na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli uzavreté počas návštevy predávajúceho u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto služby alebo tovary vopred neobjednal),

-poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby,

-predaj alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktoré predávajúci nemôže ovplyvniť.

  1. V prípade odstúpenia od zmluvy Predávajúci je povinný vrátiť Spotrebiteľovi finančné prostriedky rovnakou formou, akou ich od Spotrebiteľa obdržal. Meniť formu vrátenia finančných prostriedkov Spotrebiteľovi, je možné len na základe súhlasu spotrebiteľa.

  2. Ochrana osobných údajov
  3. Osobné údaje sú spracúvané v súlade s právnym poriadkom Slovenskej republiky najmä so zákonom č. 122/2013 Z. z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov.
  4. Predávajúci zhromažďuje osobné údaje Kupujúceho výlučne na plnenie Kúpnej zmluvy uzatváranej podľa Všeobecných obchodných podmienok, plnenie svojich záväzkov voči Kupujúcemu, za účelom ponúkania služieb a produktov Predávajúceho, a to hlavne pri vystavení faktúry, kontaktovaní Kupujúceho v súvislosti s vybavovaním jeho objednávky, doručení objednaného tovaru, zasielaní informácií o činnosti Predávajúceho (aj elektronickými prostriedkami). Predávajúci zodpovedá za to, že osobné údaje Kupujúceho nebudú použité na iné účely, najmä nebudú sprístupnené tretím osobám (okrem rozsahu potrebného na doručenie tovaru, alebo v prípadoch, ktoré sú v súlade so zákonom napríklad v prípade vyžiadania orgánmi štátnej správy).
  5. Predávajúci od kupujúceho získava tieto údaje potrebné k riadnemu doručeniu tovaru:

3.1. Fyzická osoba: meno, priezvisko, adresa trvalého pobytu, adresa na doručenie produktov, telefónne číslo, e-mail

3.2. Právnická osoba: názov subjektu, IČO,DIČ, IČ DPH, sídlo spoločnosti

  1. Osobné údaje pre marketingové účely v rozsahu. Fyzická osoba: meno a priezvisko, telefónne číslo, adresa a e-mail. Právnická osoba:Obchodné meno, sídlo, email, sú poskytnuté a uchovávané na dobu štyroch rokov.
  2. Číslo oznámenia pre  o informačných systémoch na spracovanie osobných údajov na Úrade pre ochranu osobných úradov je vedené pre eshophttp://www. Názov Stránky.sk/ pod číslom xxxx.
  3. V zmysle smernice EÚ o ochrane súkromia pri elektronickej komunikácii upozorňujeme, že tento obchod používa cookies a ďalšie technológie za účelom vylepšenia služieb zákazníkom. Naša webová stránka používa Google Analytics, ktorá taktiež používa súbory cookies.
  4. Kupujúci udeľuje súhlas na dobu do jeho odvolania. Kupujúci má právo udelený súhlas kedykoľvek odvolať a to hocijakým spôsobom ústne, písomne, aj prostredníctvom elektronických prostriedkoch, odporúčame spotrebiteľovi aby svoj súhlas so spracovaním osobných údajov odvolal zaslaním písomného oznámenia na e-mailovú adresu Predávajúcehoinfo@zozlata.sk

7.1 Ochrana osobných údajov a používanie cookies – Čo je to súbor cookie?

V súvislosti so smernicou EÚ o ochrane súkromia pri elektronickej komunikácii ponúkame krátke objasnenie funkcie cookies. Súbory cookies sú textové súbory, ktoré obsahujú malé množstvo informácií, ktoré sa pri návšteve webovej stránky natiahnu do vášho počítača, mobilu alebo iného zariadenia. Súbory cookies sú užitočné, pretože umožňujú internetovej stránke nielen rozpoznať zariadenie užívateľa, ale súčasne užívateľovi umožniť prístup k funkciám na stránke.

V zásade rozdeľujeme cookies na dva typy.

Trvalé súbory cookies – tieto súbory cookies zostávajú v zariadení užívateľa počas doby uvedenej v súbore cookie. Aktivujú sa vždy, keď užívateľ navštívi webovú stránku, ktorá daný súbor cookie vytvorila.

Relačné súbory cookies – tieto súbory umožňujú prevádzkovateľovi webovej stránky prepojiť aktivity užívateľa keď užívateľ otvorí okno prehľadávača a skončí pri zatvorení okna prehľadávača. Relačné súbory cookies sa vytvárajú dočasne. Po zatvorení prehľadávača sa všetky relačné súbory cookies vymažú.

Čo sú súbory cookie?

Súbor cookie je malý textový súbor, ktorý webová lokalita ukladá vo vašom počítači alebo mobilnom zariadení pri jej prehliadaní. Vďaka tomuto súboru si webová lokalita na určitý čas uchováva informácie o vašich krokoch a preferenciách (ako sú prihlasovacie meno, jazyk, veľkosť písma a iné nastavenia zobrazovania), takže ich pri ďalšej návšteve lokality alebo prehliadaní jej jednotlivých stránok nemusíte opätovne uvádzať.

Ako používame súbory cookie?

Náš Internetový obchod používa súbory cookie, aby sme uchovali:

  • vaše preferencie zobrazenia, napríklad nastavenia kontrastu farieb alebo veľkosti písma;
  • skutočnosť, že ste už odpovedali na prieskum zobrazujúci sa v samostatnom okne (pop-up), prostredníctvom ktorého môžete vyjadriť svoj názor na obsah stránky (nebude sa opätovne zobrazovať);
  • skutočnosť, či ste súhlasili (alebo nesúhlasili) s tým, aby sme využívali súbory cookie na tejto webovej lokalite.
  • remarketing

Rovnako niektoré podstránky, ktoré sú súčasťou našich stránok, používajú súbory cookie na anonymný zber štatistických údajov o tom, ako ste sa tam dostali a ktoré videoklipy ste si pozreli.

Povolenie použitia súborov cookie nie je nevyhnutne potrebné na správne fungovanie webovej lokality, ale poskytne vám to lepší používateľský komfort pri práci s ňou. Súbory cookie môžete vymazať alebo zablokovať. V takomto prípade sa však môže stať, že určité funkcionality webovej lokality nebudú fungovať tak, ako by mali.

Informácie ukladané v súboroch cookie sa nepoužijú na vašu osobnú identifikáciu a štruktúra údajov je plne pod našou kontrolou. Súbory cookie sa nepoužívajú na iné účely ako tie, ktoré sú uvedené v tomto texte.

Používame aj iné súbory cookie?

Niektoré z našich stránok alebo podlokalít môžu používať dodatočné alebo odlišné súbory cookie než uvedené v predchádzajúcom texte. V takomto prípade budú na predmetnej stránke v osobitnom oznámení o súboroch cookie poskytnuté podrobné údaje o ich použití.

Ako kontrolovať súbory cookie

Súbory cookie môžete kontrolovať a/alebo zmazať podľa uváženia – podrobnosti si pozrite na stránke aboutcookies.org. Môžete vymazať všetky súbory cookie uložené vo svojom počítači a väčšinu prehliadačov môžete nastaviť tak, aby ste im znemožnili ich ukladanie. V takomto prípade však pravdepodobne budete musieť pri každej návšteve webovej lokality manuálne upravovať niektoré nastavenia a niektoré služby a funkcie nebudú fungovať.

  1. Alternatívne riešenie sporov

 

V prípade, že spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, zákazník má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci na žiadosť zákazníka podľa predchádzajúcej vety odpovie zamietavo alebo na takúto žiadosť neodpovie v lehote do 30 dní odo dňa jej odoslania zákazníkom, zákazník má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s predávajúcim je Slovenská obchodná inšpekcia alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárska Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk/, alebo priamo TU; zákazník má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia sporov sa obráti. Zákazník môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho spotrebiteľského sporu použiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/, alebo priamo TU. Všetky ďalšie informácie ohľadne alternatívneho riešenia sporov medzi Predávajúcim a Kupujúcim – spotrebiteľom vyplývajúcich z Kúpnej zmluvy ako spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiacich s Kúpnou zmluvou ako spotrebiteľskou zmluvou sú uvedené na internetovej stránke Ministerstva hospodárstva SR www.mhsr.sk a v zákone č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.

  1. Záverečné ustanovenia
  2. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu Všeobecných obchodných podmienok. Povinnosť písomného oznámenia zmeny Všeobecných obchodných podmienok je splnená jeho umiestnením v Internetovom obchode Predávajúceho.V prípade zmeny vo Všeobecných obchodných podmienkach, vzťah medzi Kupujúcim a Predávajúcim sa riadi podľa Všeobecných obchodných podmienok platných a účinných pri uzatvorení Kúpno-predajnej zmluvy, a to až do momentu jej zániku.
  3. Na zmluvné vzťahy (ako aj ďalšie právne vzťahy, ktoré môžu zo zmluvného vzťahu vyplynúť) s fyzickými osobami, ktoré pri uzatváraní kúpnej zmluvy podľa týchto VOP nekonajú v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, sa vzťahujú okrem všeobecných ustanovení zákona č.40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov, aj osobitné predpisy, najmä zákon č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pre predaji tovaru alebo poskytnutí služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a zákon č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa.
  4. Na zmluvné vzťahy (ako aj ďalšie právne vzťahy, ktoré môžu zo zmluvného vzťahu vyplynúť) s právnickými osobami, resp. s fyzickými osobami – podnikateľmi, sa vzťahujú ustanovenia zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení.
  5. Tieti Všeobecné obchodné podmienky tvoria neoddeliteľnú šúčasť Reklamačného poriadku, ktorý je sprístupnení v Internetovom obchode predávajúceho
  6. Tieto všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosťich zverejnením v Internetovom obchode predávajúceho 1.5.2018

 

V Štrbe  dňa 01.05.2018